Вітаю учасників обласного науково-практичного семінару координаторів конкурсу
«ГЕЛІАНТУС». Проблема: «Інтелектуальна гра «Геліантус» як засіб підвищення
знань учнів шляхом організації позакласної роботи з природничих дисциплін»
Природознавча
гра «Геліантус» має на меті створення цілісної картини світу у школярів різних
вікових категорій. Основними завданнями гри є: популяризація і поглиблення знань з фізики,
хімії, біології та географії, розвиток мотивації учнів до вивчення природничих
дисциплін; вироблення навичок роботи з науково-популярними виданнями.
Характеризуючи тестові завдання гри, починаючи з часів її
заснування, відповідають віковим
особливостям школярів. Згруповані не за предметами, а за об’єктами вивчення.
Мета такого підходу до складання завдань – показати учневі цілісність об’єктів,
що вивчаються в цілому.
Участь школярів у конкурсі перш за все - розвиток
критичного мислення Критичне
мислення починається як перехід від навчання, орієнтованого переважно на
запам’ятовування, до навчання, спрямованого на розвиток самостійного свідомого
мислення учнів. Будь-яка
людина здатна критично усвідомлювати реальність свого особистого і соціального
життя, виявляючи його суперечності, перетворювати цю реальність шляхом
практичних дій.
Участь у грі «Геліантус» сприяє розвитку ключових та предметних компетентностей
школяра, дослідницьких та творчих умінь, формує в учнів зацікавленість природознавчою
тематикою, сприяє активізації творчої діяльності вчителів, удосконаленню роботи
з обдарованою молоддю. Як приклад, презентуємо роботу вчителів природничого
циклу комунального закладу
«Навчально-виховне об'єднання «Спеціалізований загальноосвітній навчальний
заклад І ступеня «Гармонія» - гімназія імені Тараса Шевченка - центр
позашкільного виховання «Контакт» Кіровоградської міської ради Кіровоградської
області», автор Я.Холіна.
Завдання Міжнародної природничої
гри «Геліантус» можна використовувати на уроках природничих
дисциплін та
позаурочних предметних заходах, у проведенні вікторин, предметних тижнів тощо. Саме
тому важливо залучити якомога більше школярів до участі у грі. Головний
аспект у роботі координатора є аналіз результатів участі учнів та
педагогічних працівників у заходіх організованих творчим об’єднанням “Соняшник». Пропонуємо звіт методиста НМК ПТО у Кіровоградській області: Манукян Наталії Анатоліївни.
Дякую районним,
шкільним координаторам, щодо організації школярів до участі у грі «Геліантус -
2018». Сподіваюся, що гра у 2019 році нараховуватиме більшу кількість
учасників. Відмінний результат щодо залучення школярів до міжнародних ігор є
командна робота методичних служб, педагогічних колективів, батьків.
Хочу порушити
питання щодо участі педагогів області в ІV конкурсі «Геліантус–учитель» –2018 для вчителів природничих дисциплін
(фізики, хімії, біології, географії, природознавства, екології, основ здоров’я)
та початкових класів. Конкурс відбудеться 27 березня 2018 року о 15-16 год.
Метою цього конкурсу є вдосконалення педагогічної майстерності та розвитку
міжпредметних компетентностей, розширення обріїв фахової підготовки вчителів,
можливість побачити себе в широкому професійному колі. Участь у цьому конкурсі
та подальше його обговорення сприятимуть створенню неформального простору для
фахового спілкування вчителів фізики, хімії, біології, географії,
природознавства, екології, основ здоров’я та початкових класів.
Дякую за
співпрацю.
Методист НМЛ природничо-
математичних дисциплін,
обласний координатор міжнародної
природничої гри «Геліантус» Т.Ціперко
Дякую за цікаву та корисну інформацію.
ВідповістиВидалитиДякуємо за такі гарні матеріали, які надихають використовувати цікаві завдання гри Геліантус на уроках хімії та біології. Грали, граємо і будемо грати.
ВідповістиВидалити